Taman Negara

Jag Elin och Jocke, den nya killen, akte till Taman negara for att djungeltrekka. Vi hitta ett mysigt boende for 50R natten, delat pa tre alltsa. Forsta dagen tog vi det bara lugnt, grymt trotta efter bussturen.

Dagen efter blev det djungeltrekking och hangbroar. Trekkingen var ganska jobbig, en och en halvtimme upp i skogen i varldens hetta. Jag svettades flera liter svett vill jag lova, och nagra fick lov att vika av for att det var sa hart. Val uppe var det varldens utsikt, och liv pa alla kryp. Det gick nastan inte att vara dar, fick lock och allt annat man kan fa i oronen. Har ett filmklipp som senare skall visas.

Hangbron var sedan magisk.. 45 meter upp i luften, mitt i djungeln gick vi o balanserade med tio meters avstand. Man kan inte forsta hur det kanns for ens man ar dar uppe, men det har var en fantasktisk upplevelse. Jocke var jatte hojdradd och gick o sjong hela vagen, haha det var stammning i det ocksa.

Nar vi sedan satt och at fick vi sallskap av en Malay som spelade lite gitarr for oss, vi sjong och sedan tog vi over showen, Jocke pa gitarr och jag och Elin pa sang. Malajen kunde en svensk sang, "Vem kan segla forutan vind" det blev allsang pa den. Som tack brudmalade han oss, deras vis.


Kommentarer
Postat av: Johan

Det där med 45 m ovanför marken i en hängbro låter ju magiskt. fan va kul. Jag önskar jag kunde få vara med och uppleva allt med dig, ha gemensamma minnen. puss saknar dig.

2010-03-05 @ 11:42:45
URL: http://jolundo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0