Bali, Gili

Livet ar en resa!

Nu ar vi pa Gili och bor pa ett jatte fint stalle som heter uniqe. Med frukost pa sangen, frukt och aggmacka om man vill. Vi har t om tva rum, ett stort med tva dubbelsangar och ett litet rum med en dubbelsang.

Vi tankte sahar, varat rum, som skulle vara det lilla, skulle kosta 100R och det stora med 4 sangar skulle kosta 150R. Vi tankte att vi kunde ta det stora rummet, alla fyra. Men da skulle det helt plotsligt kosta 300, senare 250. Vi forsokte fa honom att forsta att han skulle tjana pa att hyra ut 4rummet for 200 till oss och fick sedan enkelrummet ledigt, men det fatta han inte rikigt och ville inte kora varan deal, darfor tog vi istallet bagge rummen for 250, och bor alla i det lite finare stora rummet. Det lilla rummet ar staende och till for, snarkande, bajsnodiga, och magsjuka personer.. Jag raknas inte dit an, dels for att det ar jag som satt reglerna men sen for att jag an sa lange haller mig till forkylning. 

On ar helt magisk, alla hotell och sma matstallen ar galet fina. Pa kvallen ar det som att ga i en drom, med alla ljus som lyser upp palmerna och blommorna och havet alldeles bredvid gangvagen som far alla andra ljud att forsvinna.



Idag har vi kakat riktigt god satay och kollat pa "bio", riktigt mysigt. Imorn skall vi upp och sjunga for Fanny, sedan ut och snorkla. Borja om pa brannan som nastan helt har forsvunnit.

Resa ar livet!


Kommentarer
Postat av: Anna-Britta

Jag håller med dig om att livet är en resa och att resa är livet. Det är resorna och minnena från dessa som ständigt gör sig påminda och leder till roliga samtalsämnen. Just nu handlar min resa om att hinna fram i tid vad gäller de nationella proven för mina elever. Det är också en spännande resa på sitt sätt.Ha det bra!/kram Anna-Britta

2010-03-09 @ 18:36:14
Postat av: Martina

Det finns ju tre Gili öar, vilken är ni på? Antar Trawangan eftersom ni kan se bio (=elektricitet) I love that place, stannade där i 10 hela dagar. Tog dykcert vid nåt dykställe med pool.

Mysigt att ni är ett gäng. Hoppas det blir nå rave på beachen, det är sjukt mysigt. Hälsa Gili från oss, han jobbar där i nån bar och är skitsöt, finns ett kort på honom på min facebook :)

Ta hand om er, kramar!

2010-03-09 @ 19:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0