Det är fart på mig

Satt i min ensamhet och kollade på gamla bilder som låg kvar på datan. Hittade bilder från studenten. Det känns som igår, trots att det var över två år sedan. Det går alldeles för fort nu.. 

Jag kom nyss hem från min Asien-tripp, jag var ju nyss på väg dit!?

Hur skall man hinna med allt, hur skall man hinna njuta!? 
Jag får nog njuta genom mina minnen och det jag spar, det som händer just nu går alldeles för fort idag.
Och jag är bara 21.. !
 


Gustav T och jag innan balen 2008

"Jag fick bilderna på oss idag.
De var nedstuckna i brevinkastet-
och hade fastnat såklart
Bild efter bild
bläddrade jag genom den del av mitt liv
som varit den finaste
Tårarna rann och föll på era ansikten
  
De här bilderna
gjorde min dag
till de bästa och ibland de sämsta
av årets alla dagar

Nu är det ju slut.

Nu har jag alla bilder
jag nånsin tog av er
Jag har alla minnen
sparade inom mig
Det kommer inga nya.
Inga nya, fina minnen
som gömt sig någonstans
och bara behövde lite hjälpt att komma fram"

3 ring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0