Klant klant klant!!

Som alla vet så skar jag bort en del av fingret i fredags på jobbet. Slant med en "pelikan" när jag och Jakob gick och pratade. Fick sitta på akuten i 4 timmar o lägga om den del av fingret som aldrig slutade blöda. Nu kommer jag ha ett hål i fingret eller mitt finger kommer inte vara lika brett som det var tidigare, det är jobbigt. Men det värsta är att det gör så jäklans ont!!
Sen är jag totalt handikappad, trotts att det bara är ett finger och inte en hel hand. Men fingret är stort som en stor bulle och tar plats vart jag än ska, och jag slår i och andra slår i.
Som igår..
Tänkte att nu skall jag ta tag i min smärta och inte bara ligga och ha ont. Jag tänkte ta reda på min o Johans jätte hög av disk. Det var svårt i början, försök själva att diska med bara en hand. Sen började jag slappna av och tänkte inte så mycket på att BULLEN stod ut och är typ dubbelt så lång som mitt finger egentligen är. Då blev det dopp i grytan med bandaget.
Jag fick panik då diskmedlet skar in i mitt sår och jag nästan såg bakterierna stångas in i blodet. Jag sprang till toaletten och sköljde av hela bandaget för att få bort baciluskerna. Sen var det bara att ta fram de nya grejerna. Jag slet av mig bandaget som satt fast i såret, ont som fan, stod ensam på toan o grät och tänkte på det fjärde ska det ske o så ryckte jag. Smärtan flög upp till taket och landade sedan i mitt finger där det öste fram blod. Panik igen, varför är inte syster Johan hemma. Efter ett tag kom det nya bandaget på och blodet sluta tillslut att rinna...
Men smärtan den är kvar
Gör inte om det här, och lek aldrig med fåglar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0